oświadczenie- zgoda uczestnika imprezy
KOMUNIKAT STARTOWY Marsz na Orientację ,,KASZUB,, SŁAWUTOWO 10.03.2019
1. Wstęp
,, KASZUB,,jest tytułem dziennej imprezy na orientację,organizowanej przez Ośrodek Kultury Sportu i Turystyki w Gminie Puck,podczas której zadaniem uczestników będzie potwierdzenie w określonym limicie czasu obecności na punktach kontrolnych ustawionych w pewnych określonych miejscach na mapie.Impreza ta jest pierwszą edycją cyklu podobnych imprez ,które odbędą się wtym roku i następnych latach.
2. Zespół organizacyjny
Jan Dettlaff-Dyrektor OKSiT w Gminie Puck.
Joanna Adas-Animatorka Klubu Kultury w Sławutowie.
Dariusz Okoń-Koordynator imprezy i budowniczy wszystkich tras.
3. Termin i miejsce imprezy
10 marca 2019 Klub Kultury Sławutowo( dawny budynek szkoły).
4. Harmonogram Imprezy
09:30 Otwarcie Klubu Kultury
10:00 Start trasy Trudnej w odstępach kilkuminutowych.
11:30 Szkolenie uczestników trasy turystycznej ( dla chętnych )
12:00 Start trasy Turystycznej w odstępach kilkuminutowych.
12:30 Szkolenie uczestników trasy rodzinnej ( dla chętnych )
13:00 Start trasy Rodzinnej w odstępach kilkuminutowych.
13:30 -17:30 czynne ognisko w bazie Marszu.
17:30 Oficjalne zakończenie imprezy połączone z losowaniem nagród.
5. Trasy
Rodzinna-długość 5,5 km w liniach prostych. Trasa skierowana dla par z dziećmi, rodzin. Podstawą uczestnictwa na tej trasie jest obecność dziecka do 15 roku życia z osobą dorosłą z rodziny. Wystartować można z rodzicami, wujkiem, ciocią, babcią, dziadkiem czy nawet z dorosłym rodzeństwem za pisemną zgodą rodziców. Trasa łatwa, lampiony zlokalizowane blisko dróg w bardzo charakterystycznych miejscach np.ambona leśna, mostek, górka. Trasa idealna dla tych, którzy chcą miło spędzić czas w lesie np.na rodzinnym spacerze. Ciekawe miejsca przyrodniczo-historyczne. Trasa bez dekoracji z losowaniem nagród. Dopuszczalne zespoły 2-5 osób. Mapa pełna.
Turystyczna -długość ok. 7,5 km w liniach prostych. Trasa łatwa skierowana dla osób bez doświadczenia lub niewielkim doświadczeniem w marszach na orientację.
Lampiony zlokalizowane w charakterystycznych miejscach terenowych jak skrzyżowania ,linie oddziałowe, strumyki, górki czy wąwozy. Bardzo ciekawe miejsca przyrodniczo-historyczne łącznie z rzeką Gizdepką ,głazem o nazwie ,,Perkun,, i miejscem pochówku małżeństwa von Belov. Dla lepszej zabawy na pięciu punktach kontrolnych będą dostawione dodatkowe lampiony jako punkty stowarzyszone. Możliwość wystąpienia jednego lub dwóch zadań. Trasa bez dekoracji z losowaniem nagród. Dopuszczalne zespoły 1-5 osób. Mapa pełna.
Trudna-długość ok 11 km w liniach prostych. Trasa przeznaczona dla osób z doświadczeniem w marszach na orientację. Wystąpią PK zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach, ale też z trasy turystycznej. Potrzebny będzie kompas ,ponieważ mogą wystąpić dojścia na azymut. Dość liczna grupa stowarzyszy połączona z przwyższeniami terenu będzię super wyzwaniem dla tych, którzy lubią rywalizować. Na tej trasie dekoracja dla najlepszej trójki. Mogą wystąpić zadania lub LOP (linia obowiązkowego przejścia ). Mapa w niektórych miejscach niepełna. Dopuszczalne zespoły 1-3 osób.
6. Zgłoszenia
Do 7 marca zgłaszamy się na meaila: dariusz.okon1977@wp.pl lub na telefon 609 665 820 docelowo do pani Joanny Adas pod tel. 667 988 463.W dniu imprezy 10 marca będą przygotowane pakiety startowe rezerwowe w niewielkich ilościach dla każdej z tras i może nie wystarczyć dla wszystkich więc zachęcamy do wcześniejszego zgłaszania.
Losowanie minut startowych 8 marca w godzinach wieczornych ,które zostaną podane nazajutrz w godzinach porannych.
7. Opłaty
Uczestnictwo bezpłatne. Bufet również, ale tylko dla osób startujących.
8. Świadczenia startowe
-komplet map i materiałów dla każdego członka drużyny
-karta startowa do potwierdzeń obecności na punktach kontrolnych jedna na zespół.
-gorąca kawa i herbata na mecie marszu
-kiełbaska na ognisko dla każdego uczestnika
-losowanie nagród
-ciepły zakątek w bazie marszu.
9. Obowiązkowe wyposażenie co najmniej jednego członka drużyny
-długopis
-sprawny i naładowany telefon, którego numer należy podać organizatorowi na starcie.
- Oświadczenia
-przed wyjściem na trasę należy podpisać regulamin uczestnictwa.
-dla osób niepełnoletnich występujących bez rodziców należy przygotować zgodę na uczestnictwo (wzór zostanie podany w najbliższym czasie), bez oświadczenia nie dopuścimy do startu.
11. Postanowienia końcowe
-impreza odbędzie się bez względu na warunki pogodowe.
-uczestnicy ubezpieczają się i startują wyłącznie na własną odpowiedzialność
-za szkody wyrządzone przez uczestników zarówno wobec uczestników, jak i osób trzecich Organizator nie odpowiada.
Regulamin marszu na orientację ,,Kaszub,,
1.WSTĘP.
,,Kaszub,, jest tytułem turystycznej imprezy na orientację, organizowanej przez Ośrodek Kultury, Sportu i Turystyki w Gminie Puck, podczas której zadaniem uczestników będzie potwierdzenie w określonym limicie czasu obecności przy punktach kontrolnych ustawionych w pewnych określonych miejscach w terenie na podstawie mapy otrzymanej od Organizatora. Impreza jest pierwszą z wielu podobnych imprez, które odbędą się na terenie gminy Puck w tym roku i następnych latach.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE.
– Niniejszy Regulamin obowiązuje uczestników wszystkich tras
– Uczestnicy biorą udział w Imprezie w zespołach 1, 2 lub 3 osobowych składach na trasie trudnej, lub 1-5 osób na trasie turystycznej
– Na najłatwiejszej trasie (Trasa Rodzinna) dopuszczalne są również zespoły 5-osobowe, ale warunkiem jest uczestnictwo dziecka (rok urodzenia do 2003 lub młodsi) z rodzicem/mi lub z kimś dorosłym z rodziny(babcia, dziadek, ciocia, wujek lub dorosłe rodzeństwo)
– Start uczestników wszystkich tras odbywa się w sposób interwałowy (co kilka minut)
– Zespoły w momencie startu otrzymują jedną kartę startową oraz dla każdego uczestnika mapę topograficzną
-Uczestnicy startujący indywidualnie lub w gronie kilku osób zobowiązani są do podania nazwy swojego zespołu.
– Organizator zastrzega sobie prawo do nanoszenia zmian na mapy dla trasy Trudnej.
- PUNKTY KONTROLNE.
– Punktem kontrolnym (PK) nazywamy znak (lampion) wykonany w kształcie prostokąta o wymiarach 21na 30 cm (A4) , podzielony po przekątnej na dwa trójkątne obszary, jeden w kolorze białym, drugi w kolorze czerwonym, oznaczony logiem lub napisem OKSiT.
-Każdy lampion powinien być oznaczony na białym polu dwuznakowym kodem oraz posiadać przyrząd do potwierdzenia tego punktu np. kredkę.
-Dopuszcza się dodatkowy rodzaj punktów kontrolnych, w postaci stałych obiektów terenowych np. słupek leśny, terenowy słupek pomiarowy, tabliczka, budka dla ptaków itp.
-Każdy PK powinien być ustawiony w sposób widoczny, w miejscu charakterystycznym.
-Jeżeli odległość ustawienia PK od miejsca charakterystycznego zaznaczonego na mapie jest większa niż 2 mm w skali mapy (np.20 metrów w skali 1:10000) to zespół nie ma obowiązku jego odszukania.
-Na trasie Rodzinnej będą występować tylko punkty kontrolne(PK)
-Na trasie Turystycznej mogą wystąpić PS, ale nie więcej niż na 5-iu PK.
-Bardzo trudne do odszukania PK oraz duża liczba PS jak i LOP mogą wystąpić tylko na trasie Trudnej.
-Lampion na linii obowiązkowego przebycia (LOP) nie może być oddalony od tej linii więcej niż o 5 m i musi być z niej dobrze widoczny.
-Poza punktami kontrolnymi (PK) organizator może dodatkowo ustawić punkty stowarzyszone (PS) i punkty mylne (PM).
-Punkt stowarzyszony z określonym punktem kontrolnym jest to punkt ustawiony w terenie, który ze względu na co najmniej jeden z poniższych warunków, to jest
- a) nie wielką odległość od PK (nie mniejszą niż 2 mm w skali mapy), b) podobną formę terenu,
- c) specyfikę mapy,
-Punkt mylny (PM) nie jest punktem kontrolnym danej trasy lub punktem z nim stowarzyszonym i musi być oddalony od danego PK o co najmniej 5 mm w skali mapy.
– Punkty stowarzyszone i punkty mylne oznacza się w terenie w taki sam sposób jak punkty kontrolne.
– Punkt stowarzyszony do linii obowiązkowego przebycia (LOP) nie może być ustawiony w odległości mniejszej niż 5 m w terenie od linii zaznaczonej na mapie wzorcowej przez organizatora.
– Ze względu na specyfikę mapy i terenu imprezy organizator może ustalić maksymalną odległość punktu stowarzyszonego od punktu kontrolnego (MOS), powyżej której wszystkie punkty stanowią dla danego PK punkty mylne.
– W przypadku wprowadzenia MOS wszystkie punkty kontrolne spełniające warunki punktu 1, odległe od punktu właściwego o co najmniej 2 mm na mapie i znajdujące się w odległości nie większej niż MOS od punktu właściwego traktowane są jako PS.
- ZASADY POTWIERDZANIA PUNKTÓW KONTROLNYCH NA KARCIE STARTOWEJ.
Potwierdzenie punktu kontrolnego następuje przez wpisanie w pierwszym wolnym polu karty startowej za pomocą kredki umieszczonej przy lampionie numeru PK (opisu PK) oraz kodu z lampionu ustawionego w tym miejscu.
Potwierdzeń dokonuje się w kolejnych polach karty startowej bez pozostawiania pól wolnych.
Zespół ma prawo do nieograniczonej liczby poprawień pierwotnie potwierdzonego PK:
-za dokonanie każdorazowego poprawienia PK otrzymuje się odpowiednią liczbę punktów karnych
-po dokonaniu poprawień ocenie podlegają wyłącznie ostatnie potwierdzenia danego PK oraz liczba dokonanych poprawień.
W przypadku stwierdzenia, że w miejscu zaznaczonym na mapie przez organizatora lub wynikającym z zadań lokalizacyjnych nie ma ustawionego punktu kontrolnego, dokonuje się zapisu BPK (brak punktu kontrolnego) z dodaniem numeru lub oznaczenia tego PK. Jeżeli uczestnik lub zespół skorzystał z możliwości potwierdzenia punktu kontrolnego zapisem BPK, a organizator (w wypadku spornym komisja odwoławcza) stwierdził właściwe ustawienie PK, to zapis taki traktowany jest jako potwierdzenie punktu mylnego (PM).
W przypadku stwierdzenia przy punkcie kontrolnym braku przyrządu do potwierdzania PK całego zapisu dokonuje się własnym przyborem do pisania, umieszczając numer lub oznaczenie tego PK oraz kod z właściwego lampionu w odpowiednim polu karty startowej i dodając uwagę BK (brak kredki).
Inne dokonanie zapisu w przypadku braku punktu kontrolnego lub braku przyrządu do potwierdzenia PK traktowane jest jak potwierdzenie punktu mylnego (PM).
W jednym polu karty startowej może znajdować się tylko jedno potwierdzenie punktu kontrolnego.
Organizator ma obowiązek podać liczbę PK do potwierdzenia na linii obowiązkowego przebycia (LOP), na obszarze i w zadaniu lokalizacyjnym posiadającym więcej niż jedno rozwiązanie. Kolejność potwierdzania punktów kontrolnych w ramach linii obowiązkowego przebycia, obszaru lub zadania lokalizacyjnego jest dowolna.
Za potwierdzenie PK stojącego do 2 mm w skali mapy od miejsca zaznaczonego na mapie przez organizatora uczestnik nie może być karany.
- PUNKTACJA
-na trasie Rodzinnej i Turystycznej nie będzie dekoracji dla najlepszych trzech zespołów, ponieważ trasy te mają charakter edukacyjny a uzyskany wynik każdej drużyny z tych tras będzie opublikowany do trzech dni po imprezie na stronie internetowej organizatora.
-dla wszystkich uczestników trasy Rodzinnej i Turystycznej zostaną rozlosowane nagrody na zakończeniu imprezy
-nagrody będą tylko dla uczestników obecnych na zakończeniu Marszu.
Dekoracja zespołów z trasy trudnej nastąpi na zakończeniu imprezy na podstawie wyników wstępnych obliczonych w bazie Marszu po oddaniu karty startowej. Pozostali uczestnicy z tej trasy zostaną nagrodzeni jedynie wtedy, gdy do dyspozycji pozostaną jeszcze jakieś upominki.
Przewidziane jest nagrodzenie zespołu za najciekawszą nazwę.
W turystycznych imprezach na orientację zwycięża uczestnik lub zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych.
Punkty karne uzyskuje się za:
- a) brak potwierdzenia punktu kontrolnego PK (BPK) naniesionego na mapę przez organizatora – 90 pkt.
- b) potwierdzenie punktu mylnego PM -30 pkt.
- c) brak potwierdzenia punktu kontrolnego PK z linii obowiązkowego przebycia (LOP) -60 pkt.
d)zmianę kolejności (ZK) potwierdzeń PK (za każdą zmianę) -30 pkt. e)pozostawienie na karcie startowej wolnego pola (WP) zamiast kolejnego potwierdzenia punktu kontrolnego -30 pkt.
f)potwierdzenie punktu stowarzyszonego (PS) do punktu kontrolnego (PK) -25 pkt.
g)potwierdzenie punktu stowarzyszonego (PS) z linii obowiązkowego przebycia (LOP) -15 pkt.
- h) brak opisu lub zły opis punktu kontrolnego -10 pkt.
i)każdą zmianę potwierdzenia punktu kontrolnego PK lub punktu stowarzyszonego PS – 10 pkt.
j)każdą pełną minutę limitu spóźnień -1 pkt.
- k) błędne wykonanie zadania lub jego niewykonanie -10 pkt
6.CZAS PRZEBYCIA I DŁUGOŚĆ WSZYSTKICH TRAS
W Imprezie szybkość przebycia trasy nie jest punktowana.
Pomiaru czasu dokonuje się do pełnej minuty.
- CZAS PRZEBYCIA I DŁUGOŚĆ TRAS.
– Podstawowy limit czasu ustalany jest przez Organizatora z uwzględnieniem długości trasy oraz trudności zlokalizowanych w terenie PK.
-Każdemu zespołowi poza podstawowym limitem czasu przysługuje limit spóźnień.
– Limit spóźnień powinien być nie mniejszy niż ¼ czasu podstawowego
– Po przekroczeniu limitu spóźnień zespół nie będzie klasyfikowany.
– Długość trasy jest liczona w liniach prostych między PK, z uwzględnieniem trudnych bądź niemożliwych do przebycia obiektów.
– Szczegółowe dane dotyczące długości i limitów czasu będą podane w Komunikacie Startowym i/lub na mapach.
– Uczestnicy mogą dowolnie skracać trasę idąc na przełaj o ile nie naruszają przy tym obowiązujących przepisów, w tym zwłaszcza ochrony przyrody.
8.KATEGORIE STARTOWE
Trasa Rodzinna – trasa łatwa bez punktów stowarzyszonych
-Trasa turystyczna -trasa łatwa, możliwość wystąpienia kilku punktów stowarzyszonych i jednego lub dwóch zadań
-Trasa Trudna -trasa dla osób z doświadczeniem w marszach na orientację, duża ilość PK, PS, duże przewyższenia terenu, możliwość wystąpienia terenów podmokłych i dojścia na azymut
- WARUNKI UKOŃCZENIA IMPREZY
- a) Zespół, aby mógł być sklasyfikowany, musi:
-potwierdzić co najmniej jeden punkt kontrolny (PK) lub punkt stowarzyszony (PS),
– w komplecie przybyć na metę przed jej zamknięciem,
-oddać kartę startową w stanie umożliwiającym organizatorowi identyfikację potwierdzeń,
- b) Zespół może być niesklasyfikowany na danym etapie za:
-podrabianie potwierdzeń na karcie startowej,
-używanie niedozwolonego środka transportu,
-korzystanie z pomocy osób trzecich przy pokonywaniu trasy.
- c) Zespół może być zdyskwalifikowany na imprezie za:
-dokonywanie samowolnych zmian w ustawieniu punktów kontrolnych, -niszczenie punktów kontrolnych lub przyrządów do ich potwierdzania, -nieuzasadnione używanie urządzeń elektronicznych do porozumiewania się na odległość lub określania położenia w terenie,
-używanie map niedostarczonych i niedopuszczonych przez organizatora d)Zakaz rozdzielania się zespołu na trasie.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
– Zespół ma prawo odwołania się od wyniku w przeciągu dwóch dni od wyników wstępnych.
– Wszystkich uczestników, którzy przerywają uczestnictwo w imprezie przed dotarciem do mety obowiązuje poinformowanie o tym fakcie Organizatora najpóźniej do godziny planowanego zakończenia imprezy. Numer telefonu do Organizatora jest podany na mapie.
– Udział w Imprezie jest dobrowolny. W Imprezie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Imprezy i w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatora.
– Uczestnicy imprezy ubezpieczają się we własnym zakresie.
– Osoby nieletnie startujące bez opiekuna prawnego muszą przed startem okazać zgodę na udział w marszu podpisaną przez opiekuna prawnego.
– Za szkody wyrządzone przez uczestników zarówno wobec uczestników imprezy, jak i osób trzecich Organizator nie odpowiada.
– Obowiązuje zakaz poruszania się po terenach zaznaczonych na mapie jako objęte zakazem wstępu. Nie wolno również poruszać się po terenach oznaczonych w terenie stosownymi tablicami zakazu wstępu i / lub po terenach ogrodzonych.
– Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji regulaminu oraz, w przypadku dużej liczby uczestników, również modyfikacji regulaminu oraz niniejszych postanowień.
– Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
uczestnik marszu w momencie zgłoszenia wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych: imię i nazwisko numer telefonu adres e-mail i wizerunek przez organizatora poprzez podpisanie oświadczenia w przypadku nieletnich przez opiekuna prawnego o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych –wzór w załączniku
– Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania.